‘’Ξεκλειδώνοντας τη μουσική στα άτομα με ειδικές ικανότητες’’ της Ειρήνης Αμαξοπουλου
Μουσική μια γλώσσα επικοινωνίας για όλους.
Ένα από τα μεγαλύτερα πιστεύω μου είναι ότι στη ζωή δεν υπάρχει το ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ. Υπάρχει το παλεύω και το κατακτώ αυτό που επιθυμώ.Μια από τις απαγορευμένες μου λέξεις ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ σε όλες του τις μορφές. Όταν στην αρχή της επαγγελματικής μου ζωής είχα την πρώτη επαφή με παιδιά με μη τυπική ανάπτυξη ,η πρώτη μου αντίδραση ήταν η αμφιβολία ……τι θα κάνω πώς θα το κάνω……Μπορώ να πραγματοποιήσω αυτό που θέλω? Βλέποντας την αγάπη και τη λαχτάρα που είχαν κάποια παιδιά για να μάθουν να παίζουν μουσική ,σε συνδιασμό με την ακύρωση που είχαν εισπράξει από τους προηγούμενους ‘’δασκάλους ‘’ τους, αποφάσισα να κάνω ότι είναι δυνατό ,ώστε να βρω ένα τρόπο μέσα από τον οποίο άτομα με μη τυπική ανάπτυξη [σε όποια μορφή είναι αυτή ]εφόσον το επιθυμούν να μπορούν να παίξουν μουσική. Ύστερα από αρκετά χρόνια μελέτης ,παρατήρησης εμπειριών και δουλειάς , δημιουργήθηκε το βιβλίο ‘’Ξεκλειδώνοντας τη μουσική στα άτομα με ειδικές ικανότητες’’ ,μέσα στο οποίο εμπεριέχεται και cd που απευθύνεται στους καθηγητές που θα θελήσουν να το διδάξουν. Το βιβλίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην 6η ημερίδα της Πανελλήνιας ένωσης εκπαιδευτών ειδικής αγωγής που έγινε τον Μάιο του 2015 στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και συνοδεύεται από σχετική βεβαίωση και στις 7 Νοεμβρίου 2016 από τον Βασίλη Λιοδήμο ραδιοφωνικό μουσικό παραγωγό , στο θέατρο Μελίνα Μερκούρη στο Ιλιον. Το βιβλίο προλόγισε ο Γρηγόρης Βαλτινός και στη συνέχεια ακολούθησε συναυλία του μουσικού τμήματος του Συλλόγου γονέων φίλων και κηδεμόνων ΑμεΑ ΑΝΟΙΧΤΗ ΑΓΚΑΛΙΑ και από το μουσικό εργαστήρι ‘’Μουσικές Περιπλανήσεις’’.
Λίγες πληροφορίες για το βιβλίο.
- Το βιβλίο με τίτλο «Ξεκλειδώνοντας την μουσική στα Άτομα με ειδικές ικανότητες», αποτελεί το αναγκαίο εργαλείο μιας πρότυπης μεθόδου εκμάθησης μουσικής σε άτομα με ειδικές ικανότητες (ΑμεΑ).
- Ένα βιβλίο που είναι ουσιαστικά το συνοδευτικό αλλά αναγκαίο «εργαλείο» για τον δάσκαλο μουσικής που θα θελήσει να διδάξει μουσική σε άτομα με αναπηρία.
- Ένα βιβλίο που αποτελεί το πρώτο δείγμα μιας μεθόδου[μέθοδος couleur] εκμάθησης μουσικής, που μετά από χρόνια εφαρμογής σε μεμονωμένες περιπτώσεις παιδιών με μη τυπική ανάπτυξη, τα τελευταία δύο χρόνια εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία σε ένα αριθμό μαθητών μέσα από τα τμήματα της «Ανοιχτής Αγκαλιάς».
- Μιας μεθόδου όπου κατορθώνει με την χρήση περίεργων μέσων για την μουσική, όπως π.χ. τα φρούτα, λαχανικά και των διαφορετικών χρωμάτων που έχει το κάθε φρούτο ή οποιοδήποτε άλλο μέσο χρησιμοποιηθεί, να οδηγεί αυτά τα παιδιά να κατανοήσουν τις νότες, την διαφορετικότητα των πλήκτρων και των ήχων που παράγουν και τελικά να αποκτούν στενή σχέση με την μουσική.
- Ένα εργαλείο όμως που θα δώσει την δυνατότητα και τις πρώτες αναγκαίες πληροφορίες, στον ενδιαφερόμενο, να μπει στο πνεύμα της μεθόδου και μέσα από την προσωπική προσπάθεια να καταστεί ικανός να εργαστεί και αυτός με αυτή την ειδική κατηγορία μαθητών.
- Μαθητές, που σίγουρα έχουν πολλά προβλήματα γενικότερα αλλά ευτυχώς μέσα από την επαφή με την μουσική μπορούν όχι μόνο να ομορφύνουν την ζωή τους αλλά και να αναπτύξουν δεξιότητες που μέχρι τώρα δεν έχουν ανακαλύψει ότι διαθέτουν.
- ΕΙΡΗΝΗ ΑΜΑΞΟΠΟΥΛΟΥ
www.stekiradio.gr-Anastasia Sarantidou